Donderdag 28 augustus

18.00 – 22.00 uur

In de feesttent kunnen degenen die een passe-partout hebben besteld hun polsbandje ophalen. Ook kunt u nog losse kaartjes voor de diverse activiteiten kopen.

Vrijdag 29 augustus

19.00 uur

Eght Herrie loopt door het dorp om iedereen op te halen om richting de watertoren te gaan voor de opening.

20.00 uur

Het wordt een spectaculaire opening van de feestweek bij de watertoren met medewerking van Kees Versluys. Die avond brengt hij het speciaal voor deze feestweek gecomponeerde lied “Onder die oude watertoren” ten gehore, geschreven door M.J. Jonkman. We laten deze avond feestelijke oranje ballonnen op. Om ervoor te zorgen dat we allemaal tegelijk de ballon de lucht in laten gaan, moeten we ze natuurlijk wel van tevoren uitdelen. Wij verzoeken alle kinderen tijdig een ballon op te halen bij een van de bestuursleden of vrijwilligers, zodra dit wordt aangegeven.

20.30 uur – Wipneus & Pim

De eerste avond van de feestweek starten we gelijk met een gezellige feestavond met Wipneus & Pim. We hopen deze avond direct een flink ‘feessie’ te kunnen bouwen, als opwarmer voor de komende dagen.

Zaterdag 30 augustus

Vanaf 8.00 uur

Opstellen voor de optocht op De Weide op aanwijzing van de bestuursleden.

10.00 uur – Optocht

Vanaf 10.00 uur rijdt de traditionele optocht weer door Meerkerk, Ameide en dit keer ook Nieuwland. Jong en oud worden uitgedaagd om de mooiste wagen te maken en te strijden om leuke geldprijzen. De algehele leiding is in handen van Piet Bogaard. U kunt zich bij hem opgeven of via oranjeverenigingwilhelmina@hotmail.com. Als de optocht vanuit Ameide via het Dorpsplein Meerkerk passeert zullen wij muzikaal begeleid worden door de Baloren. Zij zingen Nederlandstalig met een vleugje Engels en waar de Baloren zijn is het feest! Met dank aan John en Eida van De Gouden Leeuw.

16.00 uur

Onder het genot van een drankje en gezellige muziek kunt u in de feesttent in spanning afwachten of u in de prijzen bent gevallen.

20.00 uur – Radio 538 DJ’s on Tour

Een oogverblindend spektakel: Radio 538 DJ’s on Tour is uitgerust met het nieuwste van het nieuwste op het gebied van licht en geluid, aan te passen aan alle ruimtes. Vier uur lang spektakel gepresenteerd door twee bekende Radio 538 diskjockeys. Tevens is McDonald’s met een promotieteam aanwezig om bij de jeugd een (verwijderbare) UV tattoo te plaatsen.

21.00 uur – Rondrit trein senioren

U kunt vanuit de elektrische trein op uw gemak de verlichting, taferelen en tuinen goed bekijken. Onze chauffeur rijdt u rond! Opgeven bij Dick de Goeij. De opstapplaats is bij de entree van het gemeentehuis. Wij bieden u deze service gratis aan op zaterdag 30 augustus en dinsdag 2 september. De overige dagen rijdt de trein ook, maar vragen wij € 1,- per persoon. Iedereen kan op deze dagen meerijden. De opbrengst doneren wij aan stichting KiKa, www.kika.nl. De trein wordt beschikbaar gesteld door F. Pronk Trein- en Springkussen verhuur.

Zondag 31 augustus

15.00 uur – ‘Meerkerk van Boven’

Het thema van de tentdienst is ‘Meerkerk van Boven’. Spreker is Bram Rebergen en praiseband All-in One zorgt voor de muziek. Na afloop is er de mogelijkheid om samen koffie, thee of fris te drinken. Het Evangelisatieteam uit Meerkerk heet u van harte welkom!

Maandag 1 september

14.30 uur – Seniorenmiddag (voor een ieder die zich senior voelt).

Na een kopje koffie met gebak, begint om 15.00 uur een gezellig middag. Theatergroep ‘Mooi Weer’ heeft een leuk toneelstuk in petto. Aansluitend vindt er een broodmaaltijd plaats. U kunt zich opgeven bij Miranda de Ridder door de bon achterin de krant (pagina 25) in te vullen en bij haar in te leveren of via oranjeverenigingwilhelmina@hotmail.com.

15.30 uur – Meerkerkse Unicef sponsorloop

Op de eerste schooldag na de zomervakantie gaan we weer rondjes rennen voor het goede doel. Dit jaar organiseren we de Meerkerkse Unicef sponsorloop al voor de 30e keer! Misschien hebben jullie ouders ooit ook meegelopen voor Unicef. Nu zijn jullie hopelijk van de partij! Unicef helpt kinderen over de hele wereld bij het overwinnen van armoede, ziekte, geweld en discriminatie. We hopen dat jullie hierbij willen helpen door mee te lopen en geld in te zamelen. We beginnen om 15.30 uur met de opening door burgemeester Coert van Ee en het einde is om ongeveer 16.30 uur. Op woensdag 2 juli hebben jullie op school een envelop gekregen met meer informatie. Voor vragen: meerkerkunicef@hotmail.com. Zoals gezegd zijn jullie na schooltijd welkom in de kantine van s.v. Meerkerk. Na de opening vertrekken we vanaf de voetbalvelden naar de Weide. Daar gaan we rennen. Supporters voor onderweg zijn welkom! Een DJ zorgt voor een vrolijke noot en ook aan de inwendige mens wordt gedacht. De leerlingen van de onderbouw (groep 1 t/m groep 4) rennen een kleiner rondje dan de kinderen van de bovenbouw (groep 5 t/m 8). De groepsindelingen na de zomervakantie is het uitgangspunt. Jullie mogen zoveel mogelijk rondjes hardlopen. Het is handig als je de sponsors voor de zomervakantie vraagt. Je mag het opgehaalde geld voor Unicef op de dag van de sponsorloop inleveren. We hopen dat jullie allemaal met enthousiasme meedoen. Als dank is er na afloop een leuk cadeautje voor iedereen!

18.00 uur – Levend Ganzenbord

In een gedeelte van het dorp dobbelen we van gans naar gans. Het klassieke bordspel wordt werkelijkheid! De put en de gevangenis, die de speler hinderen op de weg naar zijn einddoel, dobbelstenen en ganzen, aan alles is gedacht. Slechts de dobbelsteenworpen zijn bepalend voor de uitslag van het spel. Om ongeveer 20.00 uur is het spel afgelopen.

20.00 uur – Korenavond

Korenavond met medewerking van Kees Versluys, Popkoor 0183 en Popkoor A27. Geniet op deze avond van onze Meerkerkse trots en de popkoren uit de regio. Euphonia zorgt voor de muzikale ondersteuning van de gouwe ouwe popsongs, jaren 80’ & 90’ hits en nummers van nu. Uiteraard zal ons nieuwe “Meerkerk” lied deze avond niet ontbreken.

Dinsdag 2 september

16.00 uur – Gekostumeerd bal voor de kids

Net als bij de volwassenen een groot succes! Kom allemaal zo origineel mogelijk gekleed om lekker te swingen op muziek van deze tijd! Alle kinderen van de basisscholen uit Meerkerk zijn welkom. Ook valt er, voor degene met het uniekste pak, een leuke prijs te verdienen. Deze middag krijgen we weer bezoek van McDonald’s, zij gaan kinderen schminken. Mocht niet iedereen aan de beurt komen, niet getreurd, woensdagmiddag zijn ze ook weer aanwezig bij het timmerdorp.

20.00 uur – ‘Ik hou van Meerkerk’ – Quiz

Aan de teamcaptains de zware taak om rebussen op te lossen en de spellingsronde goed te doorstaan. Spreekwoorden, foto’s en liedjes raden. Het kan niet op tijdens deze knotsgekke quiz waar iedereen aan mee kan doen. Al sta je niet op het podium…in de feesttent is iedereen deelnemer! Bij welk team hoor jij? Deze avond wordt mede verzorgd door de makers van JBEEMA!

21.00 uur – Rondrit trein senioren

U kunt vanuit de elektrische trein op uw gemak de verlichting, taferelen en tuinen goed bekijken. Onze chauffeur rijdt u rond, Opgeven bij Dick de Goeij. De opstapplaats is bij de entree van het gemeentehuis. Wij bieden u deze service gratis aan op zaterdag 30 augustus en dinsdag 2 september. De overige dagen rijdt de trein ook, maar vragen wij € 1,- per persoon. Iedereen kan op deze dagen meerijden. De trein wordt beschikbaar gesteld door F. Pronk Trein- en Springkussen verhuur.

Woensdag 3 september

13.30 uur – Start timmerdorp

Op het evenemententerrein wordt er voor de basisschoolkinderen een timmerdorp georganiseerd. Om 14.00 uur barst dit spektakel los en kan iedereen lekker aan de slag met hout, hamers, spijkers en alles wat er voor handen ligt. Voor vragen kun je een e-mail sturen naar timmerdorp@live.nl. McDonald’s is weer aanwezig om de kinderen te schminken, tevens delen zij een lekker glaasje ranja uit aan alle harde werkers.

14.30 uur – Oranje Bingo Spektakel

Een gezellige bingomiddag in de feesttent met fantastische prijzen voor jong en oud. Voor € 10,- koopt u een boekje waarmee u tien ronden kunt spelen. Over de gespeelde ronden worden troostprijzen verloot. We spelen met een elektronisch bingoapparaat, de getallen zijn dus goed zichtbaar. De superronde is alleen voor leden en de hoofdprijs is een dames- of herenfiets met bijbehorende kinderfiets, mede mogelijk gemaakt door Van der Leeden Tweewielers.

20.00 uur – Gekostumeerd bal

Het gekostumeerd bal is iedere feestweek weer een groot succes. Coverband Noah zorgt voor een optimale muzikale sfeer. Het enige dat u hoeft te doen is zo mooi en origineel mogelijk verkleed te komen. Er zijn namelijk leuke geldprijzen te winnen voor de mooist en meest origineel geklede deelnemers.

22.00 uur – Prijsuitreiking straten en tuinen

Tijdens het gekostumeerd bal vindt de prijsuitreiking voor de mooiste straten en tuinen plaats. Een vakkundige jury beoordeelt de straten en tuinen op verlichting, creativiteit en originaliteit. Verlichte tuinen kunt u opgeven voor 29 augustus via oranjeverenigingwilhelmina@hotmail.com of telefonisch bij Etta Schep (0183) 35 13 96.

Donderdag 4 september

14.00 uur – Meerkerks kampioenschap sjoelen

Sjoelen, voor een ieder die niet weet waar deze “sport” vandaan komt: In Engeland is in de 16e eeuw Shove ha’penny (of shove halfpenny) ontstaan: een bordspel voor twee spelers of twee teams, dat vooral in pubs wordt gespeeld. Het spel was ten tijde van Shakespeare in Engeland erg populair onder de naam “shovel-board”, “shove-groat”, “slide-groat” of “slip-groat”: Een groat was in die tijd een munt dat wat betreft grootte en gewicht precies goed was om dit spel te spelen. De latere halve penny (spreektaal: “ha’penny”) bleek ook geschikt. In Shakespeare’s “Merry Wives Of Windsor” (1602) werd voor het eerste gesproken over shuffleboard. Zeer waarschijnlijk is het daarna in Friesland of Zeeland terechtgekomen en geworden tot wat nu sjoelen heet. Vandaag spelen we het spel in de feesttent van Meerkerk, de winnaar mag zich vijf jaar lang sjoelkampioen van Meerkerk noemen!

14.45 uur – Timmerdorp

Na schooltijd is de tweede dag van het timmerdorp. De hutten mogen nu geverfd worden.

19.00 uur – Kinderplaybackshow

Alle kinderen tot en met veertien jaar kunnen zich opgeven om hun favoriete artiest te imiteren. De jury beoordeelt wie de beste act opvoert. Het deelnameformulier kunt u downloaden via onze site: www.oranjeverenigingmeerkerk.nl en afgeven bij Etta Schep, Kerkstraat 1.

21.00 uur – Playbackshow

Playbackshow voor iedereen vanaf vijftien jaar. Voor deze playbackshow kunt u zich eveneens opgeven bij Etta Schep. Voor beide playbackshows geldt: meedoen kost niets, een kaartje om te komen kijken kost € 5,- (entree is geldig voor beide shows).

Vrijdag 5 september

14.45 uur – Timmerdorp

De laatste dag van het timmerdorp. Als alle hutten en huizen af zijn, sluiten we het timmerdorp af door alle bouwwerken op een hoop te schuiven.

17.00 uur – Voorstelling Ronald McDonald

Voorstelling Ronald McDonald als afsluiting na het harde werken in het timmerdorp. De deelnemende kinderen krijgen een frietje. Vraag gerust of je vader en moeder en opa en oma ook gezellig komen kijken!

20.00 uur – Beethoven Rocks!

Beethoven Rocks! is opgericht in 1998 met als credo: goed is niet goed genoeg, het moet spraakmakend zijn, fantastisch, inspirerend en innovatief…en dat is het dus ook! Met in de pauze de traditionele overdracht van het zwaard van de Highland Games die op zaterdag 6 september gehouden worden.

Zaterdag 6 september

9.30 uur – Highland Games

Op het evenemententerrein vindt een waar Schots festijn plaats. Aan alles is gedacht. Voor de kids is er een stormbaan, zijn er springkussens en kun je op een echte quad rijden van quadcentrum A.G. van der Ham uit Nieuwland. Kortom een gezellige dag voor jong en oud. Rond 16.00 uur is het einde van deze sportieve dag.

20.00 uur – Après Skihut on Tour

De laatste avond van de feestweek eindigen we met veel gezelligheid en een optreden van de Lawineboys.

22.00 uur – Vuurwerk

Traditiegetrouw wordt de feestweek in Meerkerk afgesloten met een spetterend vuurwerk. Bij de tent heeft u goed zicht op al het moois dat we voor u gaan afsteken. Om logistieke problemen te voorkomen vragen we uw geduld als er na het afsteken van het vuurwerk een wachtrij is om de tent weer binnen te gaan. Er is voor iedereen plaats maar niet iedereen kan tegelijk naar binnen!

0.00 uur – Officiële afsluiting feestweek in de feesttent